Dagens

Idag när jag kom till stallet fixade jag och trixade jag!
Sedan kom Mirre och Cornelia!
Gucci hade ett sår på benet, ser precis ut som att någon skurit med en kniv så vi får verkligen hoppas på att det bara är något i hagen!

Jag lindade benen och taggade till att rida på volten, men när vi skulle gå ut ramlade nästan La Venza ihop ..
Kollade höger bakben som hon visade konstigt på och tog fort av lindan då jag tänkte att det var något obehagligt men inget fel och det var heller absolut inte för hårt då jag brukar lina för löst t.o.m
Tryckte på benet och visade sig vara muggen som spökar igen.
Fick hjälp av Kaleria att se hur hon rörde sig springandes men det var ingenting som var fel.
Det var antagligen för att jag kom åt med lindan på muggen eller att det stramade där.
Tänk er själva ett skavsår och att vi skulle ha en linda som skaver lite på.

Gick ut och följde med de på uteritten istället, då jag inte orkade rida på volten idag.
Arbetade lite med skänkelvikningar och främst öppnan.

Hon var väldigt pigg i galoppen sedan då vi galopperade en sväng med Cornelia, gick knappt att arbeta då.

Imorgon ska jag rida på ridskolan, där jag verkligen hoppas att jag får rida den jag red sist. Vet nu hur jag ska rida hästen mer ordentligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0