Dagen var ..

Åkte till stallet, mockade och fixade mat till både La Venza och Asta Pasta :-)
Jag gjorde i ordning La Venza och red till Pernilla och Jessica och vi hade en mycket rolig och härlig uteritt.
Fick även idag en "wow" känsla! Hon gick som en klocka stundtals helt enkelt, nej nu glömde vi videoblogga tyvärr..
Tränade idag mycket på böjningar och att ge så lite hjälper som möjligt för att hon ska gå kvar i formen.
När jag sedan skulle fixa med muggen ser jag att den spridit sig högre upp = början till rasp! Hon är inte öm av det när hon går så det är ingen fara men vi måste verkligen fixa detta nu och utrota detta.
Ska ringa ägaren och fråga om detta varit problem tidigare, men vi ringer nog veterinären imorgon för mer tips (hon var ute hos mig och kollade i Måndags.)

Visste inte riktigt hur jag skulle göra med muggen inatt, men jag valde att inte tvätta nu då jag hade extremt bråttom och jag borstade runt och smörjde på med idomin, snurrade runt med bomull och gasbinda runt som håller det på plats.

Imorgon går hon ute i sjukhagen, där det inte är lerigt och får göra det när det är så lerigt ute. Veterinären sa ju att vid de lerigaste dagarna får hon inte alls gå ut, men eftersom sjukhagen inte är lerig ännu så får hon stå där från och med imorgon tills det blivit bättre.

Tänker förtydliga detta för er alla att La Venza kan ridas som vanligt just nu och hon är varken halt eller öm just nu. Vet flera som nämligen snackat skit ang sist de var så här, som säkert nu också!

Riktigt illa mugg (EJ MINA BILDER, EJ LA VENZA!!)


Kommentarer
Postat av: Frida

vilken häst? ;)

2011-03-28 @ 10:05:51
URL: http://linneaofridas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0