Bebisen

Åkte till biffen direkt efter skolan. Otrolig längtan efter henne! När jag satt på bussen blev jag typ tårögd för jag kom och tänka på hur mycket hon betyder och hur mycket jag saknar henne !? Träffade henne igår :)
Jag stormockade och fixade alla förberedelser.
Jag gick in till hagen och gosade med La Venza, Maid fick också vara med eftersom hon inte går att motstå med sina söta blickar "Snälla söta, kan jag också få godis?? Du är bäääääst " och eftersom jag vet att de är typ bästisar i hagen så fick hon lite hästgodis också ;)

Jag gosade och pysslade med La Venza lite i hagen och skulle precis böja mig ner att ta upp hennes bakhov för att kolla till muggen. Tror ni inte då att hon såklart hastigt slänger sig mot mig och trampar mig på skon med en äckligt blöt hov och broddar som jag bara känner åker in i huden. Det var inte skönt! Tur att man hade boots på mig som skyddade mot broddtramp !! ;)

Veterinären kom och kollade till hennes mugg, som kollade och tyckte det såg ut att muggen hade torkat mer och vi pratade om hur vi skulle få bort den. Muggen hade blivit bättre nu än vad den var igår i alla fall. Tur det!
Ska nu ha nattlinda på tills den försvinner.

1. skölj och ev. tvätta med tvål.

2. Torka benen, de måste vara helt torra.

3. Smeta på idominsalva.

4. Lägg på en bomullsväv och en liten gasbinda över så det håller sig kvar.

5. En tjock natt/stallpadd och ett fleecebandage över.

Nu kommer hon ha det mysigt och skönt under natten. Lina i stallet kunde ta bort det på morgonen innan utsläppet eftersom hon måste lufta muggen på dagen.

Kan fota det imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0