Stallfri

Idag hade Emelie La Venza, jag var på studentfirande! Finns inte så mycket att berätta. Jag har nog hamnat i en liten deppig tid just nu, därav bloggningen.

Imorgon ska vi till stallet under dagen och fixa lite på vår lille terrängbana vi byggt. Sedan tar vi några skutt och jag tänkte bara känna lite på henne. 

Måste bara ta upp det att om det verkligen är något lite tråkigt just nu är väl att hästarna oftast blir trötta när de släppts ut på betet. Vissa blir piggare och vissa blir som La Venza - seg som en seg råtta! Gulligt men sant. Hoppas det bara var de första dagarna.

I Måndag var hon bara allmänt jobbig och stretig, vi tog det lugnt med mycket tålamod men till sist slappnade hon av och då släppte jag allt. Ibland (eller ganska ofta) blir hon stretig och stel i nacken på sidan och då går hon inte riktigt att ställa igenom och få henne lyssna. Vilket resulterar i att hon antingen krullar ihop sig eller stretar uppe i luften.
Jaja , livet fortsätter..



så här kan det se ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0