Otursdag .. med turtofs i håret!

Hej allihopa! Åkte till stallet på eftermiddagen runt 2. Notera att jag satte turtofsen i håret.....
När jag kommer dit hämtar jag La Venza ganska snart. Gosade lite i hagen först och sedan tog jag in henne. Tog av regntäcket och började borsta. Såg hovkratsen i hinken så jag började med det. Allt såg fint ut men snart så så jag att vänster bak skon var lös. . Hämtade Frank och vi skulle försöka hamra på några sömmar. Men det gick inte eftersom hoven gått sönder så pass. Märkte för någon vecka sedan att hoven gått sönder men ingen hovis har haft tid.

Imorgon kommer han och fixar alla hovar förhoppningsvis. Ska börja behandla hovarna mer nu genom att skölja de varje dag och smörja in.

Pga detta blev lektionen inställd! Tyvärr... Det är heller inte bara detta som varit otur idag! Hulda i stallet feber och blev sämre på kvällen, veterinären har nu varit där och gett spruta! Tur.. hoppas hon mår bättre imorgon.

Schemat för denna helg blir lite ändrad.

Fredag- Uteritt om hon inte är öm i hovarna.
Lördag- Dressyr
Söndag-?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0