Lördag

Dagen har varit bra! Tog ut hästarna idag vid halv 8. Pigga och glada. La Venza fick äta lite kraft inne innan också, mums!

Hon kändes ju som sagt inte riktigt normal igår, testade även idag med samma känsla. Red med hack och tänkte att det kunde vara pga det så jag gick upp och bytte till mitt dressyrträns men det var samma känsla. Lina i stallet fick hoppa upp då och känna men hon kände inget. Det var svårt för mig att sätta fingret på vad det var som var konstigt. Efter ridningen släppte jag ut henne och då fick hon vara ute i ytterligare 2 timmar tills jag hämtade in henne. Då åt hon kraft och direkt efter tvättade jag hennes ben och hovar, smörje in hovarna och torkade benen. Märkte under torkningen att hon reagerade höger fram när jag klämde. Något svullen och varm . . Nu får hon vila tills det gått över.

Det får bli promenader och lite longering sedan i början när hon är bra igen. Kanske bör vara en vecka med arbete från marken?

Hon fick alltså nu denna natt också ha nattlindor på sig. Imorgon natt blir det back on track!
När jag lindar över natten använder jag en stor stall/nattlinda och vanlig fleecelinda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0