Frågor med svar

Hur länge har du haft Lavenza??
13 aug 2011 har jag haft henne prick exakt ett år.

Hur stavar man hennes namn? med tanke på att bloggen heter Lavenza. :P
Många stavar fel :( La Venza står i passet men både ägaren och föredetta fodervärdar har sagt Lavenza. Men hon heter La Venza och kommer alltid att göra det.

Vad är det bästa/sämsta med La Venza?
Det bästa med La Venza är att hon gör allt för mig, hon är helt enkelt bara underbarast på denna jord. Ingen häst i hela världen har samma likhet som hon. I swear!

Det sämsta (eller det dåligaste som jag väljer att uttrycka mig) är väl att hon är ottålig och ibland hur envis som helst. Något som är väldigt jobbigt är ju att när hon blir upprörd skiter hon i vad hon gör eftersom hon strävar i sitt mål. Om hon vill ut till de andra utanför om dörren står på glänt ska hon fan ut (hon pressar sig ut).
Eftersom vi båda är exakt likadana i temperament borde jag nog inte uttrycka mig. Men vi blir bäst tillsammans.


Hur mycket varierar du träningen med La venza?
Variering är prio 1. Nu när jag börjat träna lite mer är det också väldigt viktigt med variering. Mycket variering på arbete så att hon tycker det är kul. Det är inte kul att arbeta en häst som inte är motiverad. När La Venza tycker att något är tråkigt lägger hon ner allt. När hon är som jobbigast, det är så man kommer åt henne som bäst och det är därför hon ger motstånd men jag har lärt mig komma förbi alla hinder.

Vi håller på med allt från himmel och jord .Och att vi har kul och lär oss är viktigast.

Hur lång är du? Ni passar verkligen perfekt tillsammans! :))))

Tack tack :) Ca 168 cm om jag sträcker på mig normalt.

vilken gren satsar du på? dressyrtant eller hoppunge.
Från allround till Dressyrtant, jag börjar komma till stadiet då man blir lite höjdrädd ..

Vilka bloggar läser du? :)

Rosannas, Linn & Ingrid, Linn & Sofia, Pernilla och alla andra lärorika bloggar som är intressanta med mycket update!


Vad är dina mål med lavenza?
Att i höst komma ut på dressyrbanorna. Och mål jag inte tänker ta upp.

Hur har du kommit så långt som idag?

Allting är tack vare egen vilja, vänner och vänner! Utan er hade jag inte klarat mig. Ni vet vilka ni är. L, C, K , H, P, S

[hjärta]

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har faktiskt aldrig haft det problemet med Felix då han alltid haft mkt bra hovkvalité.

Nu har dock Hermans hovar börjat spricka och fnasa sig, men han har ju inte skor än och det har vart så torrt. Så tror de kommer bli bättre av sig själva nu när de går ute dygnet runt. Men håller givetvis koll på dom.

Det man kan göra om det är pga att de e torra som de spricker är att man helt enkelt blöter de ett par ggr i veckan, gärna i hinkar så de kan stå så ett tag. (viktigt dock att det inte finns handtag på hinkarna som de kan fastna i)

annars kan det bero på att de saknar nått i sin foderstat som gör att de blir mer sköra.

Men jag hoppas att det löser sig, det är inte kul med såna hovar.

2011-06-17 @ 19:54:22
URL: http://flixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0