Dagen som varit

Dagen har varit bra :)
Fixade & trixade som vanligt. lite tråkigt med alla mina rutiner. Sedan red jag, hade smulans matte med i stallet som också fick rida glatt!! La Venza brunstar som en tok och när vi går förbi balbus så ställer hon sig och visar upp sig och kissar. Tack! Sedan är det ju såklart inte bara en gång förstår ni väl .. Blir galen på detta nu.

Ridningen gick sådär, hon var lite stretig i höger varv som är hennes svåra så långt jag kommer ihåg men jag löste det fin fint så jag avslutade det ganska fort. Red i 30 min ungefär. Hon var lite trött, vilket jag förstår till fullo verkligen. Hårda dagar som varit så nu blir det nog lite lugnare nu i veckan.

Såg idag att La Venza har jättemånga knottriga (bett????) på hela undermagen och på överbenet som förut, men mycket värre. Kom fram till att hon antingen är jättekänslig mot insekterna eller gräskänslig. Ska kolla upp det! Kan fota imorgon. Men jag ska ta bort lusernen och bara ge henne lite havre och betfor tills vidare.

Vad ska det bli med La Venza egentligen? En häst som smiter snabbast möjliga väg till balgus för att kissa, gräskänslig?? , insektskänslig och ännu värre. . såg att hon kliar av sig manen idag . Yey, detta känns bra! Eksemtäcke någon?

Snälla LV, bli inte som denna häst. . Då blir det för mycket!






Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, min medryttarponny hade liknande eksem och det har försvunnit helt med hjälp av vanlig tvål att tvätta rent med och sen kleta på med massa hästolja, vet dock inte vad den heter men kan ta reda på det imorn om du vill? :)

2011-06-14 @ 17:21:32
Postat av: Tina

Jag kan nästan svära på att det är myggbett/insektsbett.

Hade en lägerhäst som hade knottror över hela kroppen. Hon kliade inte men fick dessa knottror.

Tror du kan vara lugn.

Så länge de inte kliar sig så bör det inte vara något som stör dom.

2011-06-16 @ 00:26:16
URL: http://flixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0