Vila

Idag fick La Venza vila. Igår var hon nämligen väldigt motvillig och bara krullade ihop sig och sprang ifrån notan! Säkert med tanke på badandet i förrgår så idag fick hon vila ut sig lite och imorgon kör vi på nytt. Men imorgon blir det nog uteritt eller lite jobb på banan. Ev barbacka på volten i lite skritt och trav arbete i lite skolor. Känner att jag kanske borde rida lite barbacka imorgon - JA DET GÖR JAG! :D bestämt! Blir alltså lite barbacka imorgon på volten i mestadels skritt och lite trav beroende på vad min balans säger. När man rider barbacka kan det ju bli lite skumpigt så man vill ju inte vara allderless för störande på ömtåliga ryggen precis.

Nu under sommaren äter hon 0,5-1,0 kg havre per dag. Betforen är snart slut så jag ska köpa en ny säck. Vet inte änns om den betforen är bra (?) med tanke på att jag köpte den för typ ett år sedan då hon fick lite under sommaren och delat upp den lite i småpåsar att ha i skåpet när jag inte hade box. Nu är den snart slut. Räcket kanske max en vecka om jag inte hade ännu en till påse hemma som jag inte tror. I alla fall så får hon typ en dl lusernpellets eller inget alls nu när gräset är så bra. Sedan får hon väl inget annat. Hö har hon typ fått någon enstaka gång att dela med Gepard.

Det var nog allt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0