Träning

Dessa två dagar som varit senaste har jag och Kaleria tränat La Venza på att vara uppbunden utanför stallet. Hon är lite bakskydd och rädd om sig så om hon blir rädd skulle hon strunta i om hon hon skulle välta omkull mig. Hon har slitit sönder spännen på grimmor och grimskaft när hon stått där ute. Men igår kände jag att jag verkligen ville träna på detta. Nu när stallet ska vara tomt i städperioden har jag egentligen inget större val. Egentligen kan jag ha henne lös men jag känner att det kan vara skönt att ha henne på samma ställe.

Jag fixade ett specialgrimskaft med en hake som inte går sönder så att hon lär sig att allting inte går sönder med hennes 500 kg kraft..?!

Igår slet hon sig en gång, så idag var jag ju lite nervös men idag med specialgrimskaftet gick allting väldigt bra. Jag är otroligt stolt över min älskling! Ska träna på detta typ varje dag nu! Med Gepard som hjälp fungerar allt! Hehe, för er som inte vet är det La Venzas älsklings hingstvän som älskar varandra i vått och torrt.

Idag fick La Venza stå lös utanför stallet efter ritten. Då stod Gepard och La Venza och åt ur samma höpåse.

Visst är de söta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0