skrittas igång

La venza skrittas åter igång (har skrittat några dagar nu). Så vi får väl se hur det blir. EV åker hon iväg i nu i juli och är borta 2 veckor men det tåls att tänka på.

La Venza och min kära väns häst Gepard har nu gått i samma hage sedan i Fredags och hitills går det jättebra. Kaleria berättar att när hon släpper Gepard & lika så när Emelie släpper La Venza tillbaka in i hagen gnäggar de och full rulle mot sin kompis. Båda två kommer också när man ropar (oftast).

Vi hade ju planerat att direkt när jag kommer hem idag ikväll ska vi åka och släppa de till de andra hästarna, men tyvärr krockade det för en som måste vara med där vid insläpp så det får bli imorgon istället.
Självklart vid insläpp bland nya hästar kollar man så att allting ser bra ut, man åker inte där ifrån 5 minuter efter som vissa kanske tror ?! Nejdå vi kollar så allt ser bra ut och om det inte fungerar, ja då får man lösa det! Men oftast går det bra.

Idag ska vi också spola rent hela stallet, ja egentligen var det ju redan nu i helgen men pga missförstånd blev det inte av för min del i helgen. Tydligen inte bara jag som inte är klar med det alltså.

Det blir bra för Gepards att redan känna en häst när han släpps ihop med 8 okända hästar. Hoppas det också blir en liten trygghet för honom kanske. La Venza får väl vara där och skydda honom i alla lägen. Hoppas och tror allting kommer gå bra med de alla andra.

Sitter nu och räknar ut pris på foder Juni månad :)


'
'


Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: TACK snälla för din fina kommentar!! Det värmer att höra, vad roligt :-)

2011-07-04 @ 14:23:56
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design

Tänkte bara säga att jag just nu tävlar ut två designer till er läsare. Du får bestämma exakt hur du vill ha de och så gör jag jobbet åt dig. Passa på, alla vet att det blir mycket roligare att blogga när man har en snygg design :)



Kram :D

2011-07-04 @ 21:59:27
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Empan ( emelie ;) )

hihi så söta ¨såå

2011-07-05 @ 00:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0