Skjuta rygg - ja det kan hon!

Idag var ju planen att måla staket- men pga det dåliga vädret vågade vi inte det om det skulle börja regna. Skulle bara skritta runt lite idag tänkte jag det blev lite mer än så!

Red på Kimblewickbettet idag just för att vänja henne lite med hävstången då jag vid uteritter behöver det. Då är det ju bra att hon är någolunda van vid bettet även om jag bara rider med det vid enstaka uteritter (om vi ska galoppera mycket tex). Kimblewick är ju ganska milt trots allt, ser och låter värre än vad det är. Jag har haft tyglarna i stora ringen och idag i lilla högst upp då jag märkte att det var mycket mindre hävstång vilket verkligen var jättebra. Tex är det mildare än ett pelham och D ringar är ju normalt ingen hävstång.

Men i alla fall gick hon undan bettet lite i början men jag försökte på upp henne i formen lite mer med bra resultat. Jag höll tyglarna väldigt löst och arbetade mestadels i låg form. Travade lite i skolorna och skänkelvikningarna. Skänkelvikningarna måste tränas på!

Sedan blev jag sugen på att testa lite galopp. Jag bara känner hur hon skjuter rygg och tycker det var jättekul!

Efter passet åt hon mat och sprang efter mig och hinken! Jag stretchade ben, sygg och hals/nacke efter passet också. Allt för mat såklart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0