Rida utan hjälm, vad tycker jag?

Jag har inget emot att rida utan hjälm.  Känner vänner som gör det och jag gör själv det någon gång ibland. Som idag tex gjorde jag det pga att jag glömt hjälmen hemma. Vet inte vad det riktigt är men det känns friare att rida utan hjälm. känns nästan samma skillnad som när man brukar ha säkerhetsväst på sig och man känner sig lite klumpig ni vet.

Finns ingen lag på ridhjälm vid ridning och jag tycker helt klart det känns bättre utan egentligen men det finns folk överallt som tycker det är fel vilket jag kan förstå. Jag skulle tex aldrig rida ut utan hjälm på en uteritt och i så fall vara utan på volten.  Sedan har jag en häst jag faktiskt litar väldigt mycket på. Hon är ingen häst som bockar och busar utan sköter sitt jobb. På uteritt kan ju mer hända men som sagt skulle jag aldrig rida utan på en uteritt som jag gjorde idag när jag skrittade fram henne 10 min ute. Man kan ju såklart inte alltid lita på hästen men jag väljer att göra det ganska mycket men självklart kan allting hända. Om jag skadar mig får jag skylla mig själv och jag står för det.

Så ni som blir väldigt upprörda över sådant kanske inte är rätt personer att läsa min blogg om det nu skulle komma upp bilder eller filmer utan hjälm. Se och acceptera eller stäng ner bloggfönstret!

Men som sagt händer detta ytterst sällan men ville också bara säga mina åsikter hur jag tänker ang det.



Kommentarer
Postat av: Tina

Jag skulle aldrig rida utan hjälm. Men det kan säkert ha mycket att göra med att jag vid flertalet tillfällen när jag ramlat av just landat på huvudet med ett antal hjärnskakningar som följd.

Jag skulle dock kunna om man vid något tillfälle skulle ta speciella bilder(typ stilla stående och att man har "klänning" eller så på sig. ) vara utan hjälm.

Även om jag litar på Felix till 100% så kan man ändå aldrig vara 100% säker på att inget kommer hända.

Jag har även en gammal "bekant" som ramlade av för ett tag sen och hamnade i koma och det såg inte särskilt ljust ut för henne ett tag, hon hade hjälm, pga av en ren olyckshändelse. Hästen snubblade till och hon landade rakt på en bom.

Jag vill inte predika för dig vad du ska/ inte ska göra. Detta var bara mina åsikter.

Men jag känner mig iof otroligt naken när jag hoppar utan säkerhetsväst, känns som att jag typ glömt både sadel träns å häst i stallet då.

2011-07-11 @ 08:25:12
URL: http://flixxen.blogg.se/
Postat av: Tess

2011-07-11 @ 12:32:45
URL: http://egnaponnysar.blogg.se/
Postat av: Tess

sv: Tack så mycket, värmer riktigt mycket!

2011-07-11 @ 12:33:02
URL: http://egnaponnysar.blogg.se/
Postat av: Tina

Det låter vettigt tycker jag, hoppas även att du kommer hoppa med hjälm?

Allt är bra med mig och hästarna, jag får semester på tors, ÄNTLIGEN..

Hästarna går på bete och Felix ser ut som en tunna :P Herman ser fin ut och har lagt på sig lite iaf och växer så det knakar.

Hur går det med Lavenza?

2011-07-11 @ 13:31:44
URL: http://flixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0