Mina rutiner

Tänkte berätta lite detaljerat hur jag gör iordning La Venza inför ett pass.

Det första jag gör, är att hämta henne i hagen. Binder upp henne eller ställer henne i stallgången. Jag börjar borsta och fixa det alldagliga. Kollar frisering på hovar och ben och friserar vid behov.

Nu under sommaren har jag och Cornelia bestämt att inte klippa La Venza eller Gucci man och se hur den växer och jag ser redan snygg skillnad. Hon passar mer i lite längre. Är man nordsvensk/connemara så är det nog så..

När jag borstat hela henne ren brukar jag ta på skydd/ linda benen. Gör alltid det innan jag sadlat. Sedan kanske jag putsar lite mer innan sadling. Jag kan erkänna att jag är väldigt seg. Ibland går det 1 timme och ibland går det 10 min från benlindning till tränsning. Om jag ska rida ut med någon tillexempel måste jag typ börja sadla när de andra börjat borsta för att jag ska verkligen hinna.........

Egentligen var det nog inte så mycket att berätta. Some questions?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0