Ihopsläpp


Idag var det ju ihopsläpp med alla flockar! La Venza och Gepard håller ihop och fortsätter så hoppas jag. Allting slutade bra så att säga!

Sedan på eftermiddagen fick hon lite kraft och så skrittade jag henne barbacka i skritt. Även något varv trav då hon kändes fin. Har ju bara skrittats i en vecka drygt snart så det blir väl lite ordentligare nu.
Insåg igår att hon förvandlats till en fotboll, vilket känns otroligt tråkigt! Verkligen dags att börja arbetas bort i god tid! Måste verkligen komma igång med ridningen ordentligt igen och lär väl göra det ganska snart. Med tanke på att hon inte vilat flera veckor precis.


Sedan städade jag åter igen boxen. Tog ner gamla krubban och in med en ny! Jag fick Kalerias gamla (eller den ser ganska ny ut) som jag skurade supernoga för att ta bort allt gamla äckliga smuts och bakterier.
Vet inte om jag gillar den eller ej. Ganska stor, sedan får vi se om pinnarna får vara kvar eller ej. Bra för hästar som vill spilla ut maten m.m. Funderade också hur jag ska inreda boxen. Hur och vart allt ska sitta. men jag har nog en liten idé klart i huvudet. Ritning kommer snart när jag vet mer!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0