Detaljer ang igår

Jag och Kaleria skrittade ut ca 10 min. Vi har en plats vi skrittar fram och tillbaka under framskrittning. Perfekt väg! Vi red in på volten sedan och jag började jogga igång henne lugnt. Hon var ganska pigg men lyhörd. Skrittjobbade henne mycket när jag kände att hon bara gled iväg med mig. Mycket halvhalter behövdes men hon lyssnade väldigt bra på alla mina hjälper.

Sedan gick jag över till traven igen när hon ländes allert. Hon kändes verkligen superfin idag!! Jag gjorde mycket serpentionliknande övningar och lite större volter och även några steg i skänkelvikning. Jag red ungefär 20-30 minuter på banan och sedan mockade jag och skrittade av henne.

Stretchade innan passet, men glömde bort att göra det efter. Sedan åt hon sin mat och fick gå ut i hagen.

Förresten har hon fått ett sår alldeles där remontnosgrimman ligger på. Dock inte därför det är sår. Hon har rivit upp något och är lite svullen så jag ska nog rida lite utan nosgrimma just nu eller min nya så det inte ligger på. Smorde in med fyra ess salva som samtidigt håller borta krypen.

Outfit

Ridbyxor- PK ridbyxor bruna.
Piké- Hööks svart
Ridstövlar- Mountain horse
Hjälm- Hööks

Schabrak- Mias RS vitt
Lindor- ÖB lindor vita elastiska + Lyckås paddar
Träns- Remontträns med muffbett.
Flugpannband

Lavenza förut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0