Dagens ridning

Idag red jag ut med Kaleria & Gepard, jag hade ju såklart La Venza! Vi skrittade ut en runda, fram och avskrittning på långa tyglar är jätteviktigt under ett pass. Jag brukar skritta fram i 10 minuter ungefär. Kaleria fick mig att insé det viktiga i det. oftast blir man ganska ivrig på att starta ett bra dressyrpass. När jag skrittar fram och av brukar jag skritta ut i naturen. Det är superbra att göra det i samband med lite klättring.

Idag lånade Kaleria mitt hackamore och red på Gepard- såg tjusigt ut! De passar så bra tillsammans och Kaleria är alltid så snygg när hon rider ska ni veta.

Jaja, nu har jag skrivit om det tillräckligt! - Sedan när vi skrittat ut i ca 15 minuter i så mycket skugga som möjligt. Sedan skrittjobbade vi båda två lite på volten. Jag tog något varv i trav också. Hon kändes fin och kvar i formen. Stadig och höll sig på lodlinjen.

Efter vi skrittat av de noga stretchade jag La Venza som var lite stel i vänster bak. Men andra gången var det mycket bättre. Ska gå framåt i steget nu med igångsättningen, Känner att jag är lite seg.

Snygga bilder på Kaleria kommer inom kort ikväll så glöm inte kika in! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0