Snöstorm?

Idag var det jobbig att rida, Emelie kom ju till stallet och skulle rida då det inte blev någon gymkana men det var inte kul underlag.
La Venza brukar aldrig få snöstyltor men idag var det ju lite tö vilket resulterade med att det inte gick att skritta för henne utan att balansera henne fram och då gick vi på en promenad istället.
Det som vi ser nu på La Venza har hon tränats från:
När hon kom var hon en tjock Ponny med dålig kondis, lång ovårdad man och ful utrustning.
Ful i formen, ej arbetsvillig och lat.
Dåliga vanor som skrapar i gången, gick inte att rida ut alls knappt ensam och stå inne i gången och spolspiltan och slita sig loss till att:
Snygg vältänad D-ponny, fin man och lugg, klippt och ser sportig ut med hyfsad kondis som vi fortfarande tränar på.
Mjuk och fin form och arbetsvillig och pigg på livet.
Gillar fortfarande sina kompisar men nu kan vi rida ut på henne ensam utan större problem och knappt skrap i gången.
Ser glad ut, inte trött och uttråkad som när hon kom.
Även stora skillnader för mig också i ridningen.
Kommer EV lägga ut bilder före/efter i min ridning på henne första dagarna och nu.
Även hur hon såg ut när hon hämtades och nu.
Har fått otroligt mycket beröm för hur söt och fin hon blivit och att hon har det väldigt bra hos mig vilket jag anser är viktigast att hon har.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0