Lastträning + trick

Hej!
Har inte uppdaterat något idag, har varit i stallet hela dagen!
Idag hade jag utsläppet, mockade och fixade lite i stallet.
Jag håller nu på mycket med att träna trix med La Venza, ska börja repa lite varje dag.
Hon kan Puss sedan förut och detta är planering att lära henne:
* Buga - håller på med det nu.
* Krama
* Komma när jag ropar (brukar göra redan det oftast när vi är fokuserade)
* Ev spansk skritt
* Vinka - tror dock inte det då det kan leda till att hon börjar skrapa i gången igen ..
* Mycket mer ..
Har ett häfte med instruktioner hur jag ska gå tillväga, väldigt intressant!
Vi har kommit bra bit på bugningen, det återstår bara att hon ska våga sätta ner sig på ena knätt vilket hon gör en aning men vi fortsätter imorgon :)
Detta är perfekt för att få hästen lita på en, då det krävs en bra relation och bra kommunikaton, tålamod och inte bli arg om hästen gör fel.
Jag har otroligt dåligt tålamod men detta gick bra och enkelt, hon är lättlärd :)
Bara det att man får inte träna med för mycket godis då hon börjar bli tiggig ..
Ska minska på godiset, annars börjar hon bli FÖR tiggig vilket inte är kul.
Sedan kom Jill och skulle provlasta skorri så då passade jag också på att göra det!
Eftersom hon varit inne ett tag och ätit lunch mellan trickträning och vi skulle lasta (ca 30 min) så var hon ju lite otålig ensam inne.
Hon blev lite galen och ledsen över att vara "själv" och ville ut så jag trodde detta inte skulle gå faktiskt då hon redan var uppspelt.
Men det GICK! hon var superbra och lugn.
Då ville jag ju såklart göra igen, jag var så glad :)
Andra gången ville hon dock inte och hon bara ville backa (det lät lite ifrån rampen när man gick där.)
Men till sist efter ca 5 min fick vi in henne då Håkan ringade in med linan lite försiktigt!
Jag är så otroligt glad över det !! :')
Utrustning: Grimma, grimskaft och stigbett som jag inte använde mycket av. & sedan hade vi linor i fall att hon skulle tjafsa.
Är hos en kompis ikväll, därför inte mycket uppdatering.
Vad behöver jag förbättra med bloggen?
Mvh Johanna världens gladaste Ingemarsson
Imorgon:
Trickträning & Medryttare

Kommentarer
Postat av: A M A N D A

Hej! Jag har just nu en tävling på min blogg, den går ut på att du ska skicka in den snyggaste matchnings bilden på dig & din häst/ponny till "[email protected]" och du kan vinna bra priser!

Läs mer på: http://rilfarna.blogg.se/2011/january/tavling-ala-amanda.html !

Hoppas du vill vara med!

/Amanda - Rilfarna.blogg.se

2011-01-23 @ 01:08:33
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: [email protected] :)

2011-01-23 @ 17:24:34
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0