Gårdagens ridning

Igår åkte jag till stallet senare än vanligt och jag hade ju med mig mina nya snygga prylar ;)
Gjorde henne superfin med vita lindor, vita boots, vitt schabrak och allt jag tänkte ha till tävling/framridning.
Hon var väldigt fin igår också, hon var ju lite kämpig men sedan bara lossnade allt och jag höll knappt i tyglarna, bebisen ville nog visa själv hur fin och dutti hon kan vara!
Men hon var väldigt pigg, har tagit bort havren lite nu också, nu vill hon knappt skritta i fria skritten vilket kan dra ner på programet.
Min skräck är väl att hon kommer vilja trava efter avsaktningen som hon gjorde massa igår men man måste verkligen behålla lugnet hos henne och prata lite med rösten.
Jaja ska bara rida henne lite lugnt idag avsluta när hon går som bäst vilket hon börjat bli lite snabbare på nu.
Det jobbiga med henne nu är att få henne lugn och att hon ska lossna och man ska kunna ge små hjälper.
Därimot har hon hitills gjort bra halter då hon har mycket motor nu.

Så idag blir det alltså lite lätt genomgång på programet och se så att hon sköter sig =)
Ska även "packa" lite saker vi ska ha med/ha på oss.

/ Johanna Ingemarsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0