Frågor och svar

Hur stor är Lavenza? Fin blogg!!

La Venza är slutmätt som 47,5.
Tack tack .

Vad är erat mål 2011?

Mitt mål med Lv 2011 är väl att starta i både hoppning och dressyr och att vi utvecklas.
Jag tror själv att La Venza har posential att tävla och bli bättre, hon är ju väldigt fin för att vara den hon är ändå.
Har hört från tränare och i stallet att La Venza är en fin ponny för mig att satsa på.
Det går frammåt och framåt för varje vecka, underbart!

Vilka/vilken blogg/ar läser du?

Jag läser
www.Gulleojag.blogg.se , www.Dressyrmupparna.se , www.Corneliaochgucci.blogg.se , www.hastdiggaren.blogg.se m.m

Vad är en mardröm som skulle kunna hända nu?

Typ att La Venza skulle bli skadad, eller jag ^^

Vad betalar du själv?

Jag tycker själv jag betalar ganska mycket.
Jag betalar all utrustning, brukar ibland hovslagaren, kurser, transport och tävlingar oftast eller delvis.

Hur ofta vilar La Venza?

La Venza vilar varje Tisdag, ibland också fler dagar.
Lättare pass som longering, tömkörning räknar jag inte vila.
Dagarna jag är i stallet och hon vilar brukar vi köra lite trickträning, leka på volten eller liknande som är allt utom

arbete med form osv.
Sedan också under loven får hon extra oftast.
Dock inte under 1 veckasloven, då vi brukar köra lite träna lite hårdare på målen då man har mycket tid och verkligen kan tänka lite mer vad målen är osv.

Sedan under nästkommande sommar kommer hon ju få flera veckors vila.

Försöker ändå att inte ge henne mer vila än vad hon behöver, då blir hon galen kan jag ju säga :)
Tog lång tid att återställa henne då hon haft vila 3 dagar under 5 dagar och stegrade osv så fort man krävde något.

Vad är du mest nöjd med nu vad ni har åstadkommit?

Jag är väldigt nöjd med hur långt vi kommit, från början har det aldrig varit prat om tävlingar för då var det ju bara det roliga under några veckor.
Nöjd över resultat och hur fin hon har blivit.
Förut var hon omusklad, fet och sämst kondis men nu har hon blivit nättare i typen men vi jobbar fortfarande med ryggmusklerna.
Vi ska ju trimma henne nu också och göra henne lite snyggare ;)

Tack för alla frågor, har fått många privat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0