Dag 3- hur började mitt hästintresse?

Godmorgon alla vänner!
Tänkte berätta hur  hästintresse började.
Jag har alltid varit intresserad utav hästar, mina föräldrar har ända sedan jag varit liten alltid fixat ridning till mig tex när vi åkt till skåne, bergsjö osv och överallt.
Har varit från ponnyridningar till att vi lånat hästar och ridit på volten ensamma innan ridskoletiden.
Idag kan man tänka lite på vad olika människor det finns, det var en som lånade ut en fjordning då vi fick rida exakt hur och vart vi ville men då var det ju ändå min mamma som ledde mig i grimskaft och hästen, den var seg kan jag säga ..
I Bergsjö red jag mycket islandshäst på turridningar innan och efter ridskolan.
När jag var 5/6 år började jag på hästis med min kompis Amanda som hon hette.
Hon var inte lika modig som mig såklart och var väldigt känslig om hon blev biten osv medans jag var mer jaja vi går vidare.
Red i p1, p2,p3,p3+ och sedan massa dagridläger under sommaren.
P1lägret- Jatsy, Krabat
P2- Kitty?
P3- Pegasus
P3-Kitty
P3- Britta

Sedan bestämde jag mig att 2009 hyra häst med min kompis Celine.
Vi hade hästarna i hennes morfars travstall och sov även där i stallet.
Fina ridvägar, nära till ridvolt och så red vi mestadels i hagarna.
Var en riktig tuffing på att hoppa och älskade att göra det.
Jag & Golden 20 år hoppade väl upp till 120 cm utan minsta lilla osäkerhet hos mig.

Sedan har det fortsatt, hyrde La Venza i sommar och inte har jag lämnat tillbaka henne hehe ;)

XOXO Johanna

Jag & Golden, gammal bild
Jag & Golden, gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0