Dag 1- presentera dig och din häst!


Dag 1 - Presentera dig och din häst!

Ja hejsan!
Jag heter Johanna Ingemarsson f. 1995 och bor i huvudstaden Stockholm för er som inte visste det.
Jag har en foderhäst vid namn La Venza, jättekul! (och nej hon heter inte Lavenza och jag särskriver inte hennes namn.)
Vad vill ni veta? Finns inte mycket att säga.
På fritiden är det stall, träningar & tävlingar som gäller och även vara med kompisar den tid man har.
Har mycket tid över ändå trots allt men sen jag fick henne har det varit väldigt mycket träning framförallt och svårt att hinna med bloggen och allt så sorry sorry mina bloggläsare som jag inte har :)

Varje dag läser jag bloggen www.Corneliaochgucci.blogg.se & www.Dressyrmupparna.se !
Skulle vara kul att ha lika stor blogg som dressyrmupparna, och vara lika intressant som de med deras inlägg men jag är så tråkig så det kommer aldrig hända haha!

Rider min häst La Venza (kallad LV) eller snarare hon rids varje dag med minst en vilodag i veckan. Ca 3 uteritter /vecka men det ska minskas ner en aning för att trimma mer på dressyren.
Jag låter henne ridas max 2 gånger i rad med dressyren just för varieringens skull.
Jag ogillar när folk inte varierar med sina hästar och nöter samma gamla spår på ridbanan, snart ser väl ridbanorna ut som ett djupt spår på fyrkantsspåret just för att det ändå är så många som kör den stilen, dock inte jag !
Väldigt mån om min häst och hur hon behandlar / uppfostras, självklart är inte allt okej som hon gör men vi jobbar på det :)

TRÄNING TRÄNING TRÄNING står planerad i min vardag för tillfället.
Rider ju på ridskolan 1 gång i veckan också, ja det har jag råd med! :)
Ska komma igång med dressyrtränare (Elisabeth) och hopptränare några gånger i månaden.
Min dröm som säkert alla andras är att någon dag kvala till SM och mina föräldrar (i alla fall Mamma) har lovat att ställa upp om det på senare tid skulle bli så.

Kan skriva mer fattat ang Lv någon annan dag, Men jag har haft henne sen Fredag den 13 aug 2010 och kontraktet går ut i juni men som det ser ut just nu kommer vi behålla henne.
Känns jobbigt för hela familjen att skicka iväg en familjemedlem igen åt ett håll man inte vet vart.

Puss Puss, alla nöjda och glada? Jo tack det hoppas jag så som jag ansträngt mig haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullig hon är! Vilken häst skulle du vilja kvala sm på isåfall? Asså på stor häst eller på lavenza ? :D

2011-01-10 @ 01:11:59
Postat av: Johanna

Tack visst är hon =)

I så fall La Venza, eftersom det skulle vara kul att hinna tävla SM på ponny.

Sedan vet jag ju själv att jag inte är bra nog att tävla SM men det kan ju alltid vara ett mål.

2011-01-10 @ 10:49:42
URL: http://lavenza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0