Taget hos Gulleojag.blogg.se !

Har du/har du haft en…
Egen häst?: Snart så :)
Foderhäst?: Jaa
Medryttarhäst?: var privat skötare på en travare som jag ej red.
 Sköthäst?: Ja 

Din häst/favorithäst : La Venza ??

 

Namn: La Venza
Färg: Mbr

Ras: svensk ridponny

Bästa bus: Hon busar inte så mycket, men mest när vi leker på volten så bockar hon lite och sparkar bakut!

Ålder: 20 år

 

Bästa minne med?: asså ska jag vara ärlig så var det en träning, dagen efter vi hadde ridit lektion och vi gjorde skänkelvikningar som var toppen sen också fick man till några fina längningar och så var det morgon så solen lös genom förnsterna och allt var så tyst och lungt ! men sen var det nog när vi var och tävlade ;P

 

Sämsta minne med?:  

Högsta du hoppat?:  Höjden har ingen betydelse, viktigaste är kontrollen och balansen.
Men jag har hoppat ca 1 meter oxer men eftersom hon är lite äldre vill jag inte slita för mycket på hennes ben så max 80 cm kommer jag nog tävla :)


Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Dressyr på La Venza, mer blir det och hoppning. 


Hur ser din grimma till hästen ut?: Har ca 30 st ..
Hur ser sadeln ut?: svart dressyr, svart stübben. 

Tränset?: Flera =)
Hur stor är hästen?: Maxad D-ponny!

Stegra/bocka?
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält?

 

Stor häst/ponny?

 

Hjälm med ventilation/hjälm utan?

 

 

Ridskor/ridstövlar?

Hjälm
/väst?

Sporrar/spö?

Rida själv/rida i grupp?
Hoppning/dressyr?

Pessoa/hack?

                                                               Mocka/fylla höpåsar?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0