Svar på kommentar

Fick en kommentar på denna bild!


-----------------------------------------------------------------------------------

a om Drös med comments:
fin häst & fin bild :)
men varför har du tejpat grimman? :o


Svar: Ja visst är hon fin! Det är Cornelia i mitt stall som har fotat.
Anledningen till varför jag tejpat grimman är för att utsläpparen (vem det nu är) ändrar storleken hela tiden.
En gång när jag tog in henne var den så spänd att hon fick märken av den som höll sig kvar, man såg verkligen på pälsen att grimman dragit åt där.
Jag väljer att ha min grimma lös, just för att om hon skulle fastna ska hon kunna dra bort den över huvudet vilket hon kan.
Men den åker inte av utan att hon försöker.
Jag tycker att om jag väljer ha grimman utspänd ska den vara det, ingen ska ändra mina grimmor helt enkelt.

Hon har en lädergrimma annars men jag gillar inte riktigt den så det blir en nylon trots allt..
Anledningen till att jag har grimma överhuvudtaget är både en säkerhetsrisk och lättare att fånga in henne.


Kommentarer
Postat av: milan

de är ju farligt att ha den alldeles för långt ner 2-3 fingrar från käk benet. Och om man har de så lös är de väl onödigt att ha grimma !!! Och de är till för att gå sönder så hon klarar sig

2011-02-13 @ 18:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0