Svar

okej nu är det så att det är snyggt och sitter betydligt mycket bättre än vad "vanliga" träns gör Den är designad för att helt undvika tryck bakom hästens öron, ett ställe som är särskilt känsligt och innehåller mycket nerver.en del hästar upplever trycket från ett vanligt nackstycke som mycket obehagligt och det kan orsaka kommunikationssvårigheter mellan ryttare och häst.
den unika formen på detta nackstycke och den korsade käkremmen,så ligger tränset bakom det neurologiska centret och blir en lättnad för de mest känsliga hästarna. Så det så

Tur att smaken är som baken - Delat.
D
u tycker det är snyggt, du tycker vad du vill och jag har egna åsikter ;)
Alla träns passar dock inte på alla hästar.
Har du tränset?
Sedan hur bra det sitter är också viktigt, hört att det kan åka fram på vissa.
Men eftersom käkrämmen är korsad får jag en fundering om inte det nyps om pannbandet åker fram?
Det lär ju inte vara så bekvämt.
Mejla gärna om du har frågor, då jag inte orkar riktigt bomba bloggen med svar hela tiden!
Tack för din kommentar och tack för att du läser min blogg =)
Ha det bra Anonym =))

Kan ju passa på att flika in att det oftast blir ett garanterat svar om ni mejlar =)

[email protected].

Kram!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

sv: vi har den första juni, ska ha grön outite på ponnyn och grå på mig :D min msn: [email protected]

eller om det var den utrustningen du menade.. gröna lindor+shabrak och svart dressyrsadel :D

2011-02-25 @ 21:48:44
URL: http://gulleojag.blogg.se/
Postat av: Olivia

Grejen är ju inte riktigt att de ska va snyggt utan funktionellt som hon skriver. Den finns ju en kopia (hööks tror jag) som kanske inte ligger lika bra men just de här tränset är "känt" för att ligga bra och trycka på "rätt" nerver i hästen nacke som gör att hästen slappnar av mer.



Ha de bra!

2011-02-26 @ 09:42:49
URL: http://ponnyhopparen.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Hej (mejlen knasar) ja absolut alla tycker ju olika, jag har inte just det här tränset men dock har jag nära vänner som har det och dom tycker att det funkar utmärkt, och vad jag vet så har det aldrig åkt fram för dom. Tror det ligger väldigt stilla då det finns lite små detaljer och funktioner.

2011-03-09 @ 23:41:09
URL: http://mitralee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0