Medryttare Emelie som skriver :D

cha cha bloggen ! haha

Nej men hej alla människor som läser emelie hära. Jag är medryttare på Lv och har vart det i några månader nu :)

Lavenza är en jätte rolig häst just för att hon är lite annorlunda. Hon är verkligen inte en sån häst som man hoppar upp på och det går hur bra som helst varje gång , Hon är rätt envis om man säger så. Ibland kan hon vara hur duktigt som helst och vara jätte sammarbetsvillg, men ibland vill hon inte alls och då blir det jätte jobbigt. Då kan hon tex små stegra, ifall man tar i tygel för mycket och lite sådant. Men man lär sig mycket på henne och just för att hon inte är den lättaste:P

Men vi börjar komma på henne mer och mer nu och både jag och johanna för att vi känner henne mer nu än förut , så nu vet vi lite bättre vad vi ska göra när hon inte vill :) Hon kan även bli lite springig ibland och skiter i att arbeta och springer i stället. Så man får öva mycket på att rida långsamt men endå att hon ska trampa friskt för ofta så slöar hon när man rider lite långsammare och lyfter inte på benen!

Men hon är verkligen en kul häst att ha och göra med för hon är så rolig och gör så konstiga grejer hela tiden, och så ska vi inte prata om johanna hon är också rolig och gör konstiga grejer , så de två passar bra ihop ;) haha nej  men jag trivs super med både lavenza och johanna :D

har inte så mycket bilder på när jag rider henne men här är 1 från någon gång i höstas och en på bara henne när vi tog en mysig vinterpromenad !


(ignorera min sits)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0