Mark arbete

Idag hade jag insläpp och Emelie var där :)
Emelie hade ingen lust att rida så hon longerade lite på banan.
Var ju ett tag sedan så jag kunde inte låta bli att hänga med ner på banan.
Nytt för idag var att ha en inspänningstygel istället för vanliga hederliga snodden som hästarna förstått sig på att fuska med.
Lädertygeln med gummiring är en bra inspänning tycker jag, att enkelt spänna in och ut.
Mjuk och bra samtidigt som den är stadig och avslappnande på La Venza.
Det fick henne väldigt lugn och fin.
Man kan ju longera med tömmar men det är nog inget för mig då jag har lite svårt att ha ett bra stöd.
Jag tänker fortsätta med denna lösa inspänning tills vi har utan.
Vi har lite svårt med galoppen i både tömkörning och longeringen men vi kommer öka med galoppen mer och mer tills det går utmärkt!
Jobbigt för henne att börja galoppera, jo det är ju lite motivering som behövs till ston.
Glömde tyvärr lämna in ansökan som ska vara inlämnad en vecka innan.. tyvärr ! (haha)

Målet för nästa vecka 8 är följande:

* Mer markarbetsträning, longering/NH/ m.m.)
* Tävling på lördag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0