Hovslagaren

http://coches.blogg.se/2011/february/ett-av-tusen-brister.html

Jag har precis som Emma problem med glappande tygel, La Venza ändrar halsen ganska mycket så hon kan gå ner till lägre form och helt plötsligt gå upp i högre så då blir det lite olika längder på tyglarna vilket kan vara jobbigt.

Imorgon bitti åker jag till La Venza ;) kratsar hovarna, fixar hö till henne och lägga fram hovslagaren hovslagarbyxor han glömde hos oss i Måndags.
Anledningen till varför jag vill åka till stallet är att La Venza ska stå inne med Gucci fram till ca kl 12 så hon ska skos.
Går ju i skolan, hade helst undvikit detta men sedan måste de vara inne några timmar också för att hovarna ska vara lätta att skos och verka.
Jag har en underbar hovslagare, rekommenderar verkligen honom här i stockholm, hur trevlig som helst :)
Så imorgon när La Venza står inne kommer hon få fri tillgång på hö, eller typ 5-10 kg :) (4kg ingår eftersom hon varken äter morgonhö och lunch ute.)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Gud va kul att du har Lavenza nu (:

Red henne en hel del när hon stod på GimoRK. en helt underbar ponny det där (:

Hur går det för er? hur är hon nu? och hu länge har du haft henne ? (:

2011-02-17 @ 21:59:17
URL: http://tesssanss.blogg.se/
Postat av: Tessan

Svara i min blogg då jag inte ser kommentaren annars (: kram !

2011-02-17 @ 21:59:55
URL: http://tesssanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0