Hemkommen

Red ut som sagt. Vi var ute ganska länge men vi skrittade mest och stod stilla ganska mycket så det var verkligen inte full fart.
Efter hade jag redan innan bestämt mig för att avsluta på volten inför imorgon.
Hon larvar ju sig och jag måste verkligen visa henne att jag är bossen och det är JAG som bestämmer.
Söta flickan Cornelia hjälpte mig med tips hon själv fått då våra hästar faktiskt är ganska lika ändå.

Jag måste hålla på ytter otroligt mycket, jag håller kvar och lättar på inner när hon går bra.
Spelar ingen roll hur mycket jag lättar, huvudsaken är att jag lättar så hon förstår att hon gör rätt.

Blev lite tjafsit där nere då hon verkligen har bestämt sig för att inte lyda mig, men allting gick bra för att när hon längde sig lite och blev lägre i formen så slutade vi.
Galoppen gick bättre än traven och skritten gick bäst.
Red där nere i ca 15 minuter och var ute ganska länge men som sagt gjorde vi mycket lite på uteritten.
I normal takt utan filmning hade det varit lika mycket som ca 35 minuter.

Det roliga är ju att Gucci var helt osvettig när vi kom hem, La Venza såg ut som att hon hade badat ..
Måste klippas och det är inom kort.

Måste också passa på att säga nu vid tillfälle:
Ni som sett La Venza på bloggen, in real life osv.
Tycker ni att hon ser lättriden ut?
Ni som svarar får en länk/per blogg som svarar.

Hon är svårare än hon ser ut, men hon har ganska bra benaktivitet och lyfter sig bra.
Dock kan hon fuska ganska mycket genom att krulla men inte lika mycket längre.
Ni tycker nog hon ser enkel ut och så men med min allvarligaste ärlighet kan jag meddela att hon är en av de svåraste jag ridit i hela mitt liv.
Och svårast av alla ponnysar, vad jag kommer ihåg ..

Jag tänkte fixa några gästbloggningar där kompisar som ridit henne har för "recension" om bebisen.

Först ut är Cornelia och sedan ska även Hanna, Emelie och Emma få skriva lite hur hon är (om de vill).
Det är ju ganska svårt för mig att säga hur hon är ..

Därför kan det vara ganska jobbigt på tävlingar när man får kommentarer om att man måste hålla handen stillare, men saken är den att med biffen så går det inte.
Man måste hela tiden sysselsätta henne, för om man bara håller handen still och inte fifflar och "lockar" med händerna så kör hon bara upp huvudet bland molnen och lever sitt egna liv.

Just eftersom vi är inne i en lite jobbigare period just nu har jag bestämt mig för att bara tänka på att det är en träning imorgon.
För att det inte ska kännas som en träningstävling kommer jag heller inte ha tävlingskläder, men vi kommer ha vitt schabrak tror jag.

Jag ska bara tuta och köra imorgon, tips som jag fått ifrån min coach Cornelia von Thörnvall & Emelie von Richter!

Gästbloggning och videoklipp kommer strax!

Måste också tacka underbara Cornelia, Emelie och Emma som stöttat så otroligt mycket inför detta! Tack världens bästa tjejer !!

Puss allihopa.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

hon är säkert ganska svår men du gör att det ser lätt ut ;)

2011-02-25 @ 21:38:59
URL: http://gulleojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0