Varierande av bett

Hur ofta byter ni bett?

Jag varierar väldigt mycket med mina bett, rider nästan aldrig ett bett mer än 1-2 gånger i veckan skulle jag tro.
Många kallar mig som en bettsamlare som har allt, nja inte riktigt. Men jag gillar bett.
Jag har de vanligaste delade betten, fasta ringar, bridong och även ett mylerbett som är utformat som ett hissbett men mycket mildare då ringarna sitter i bettringarna vilket gör att hisseffekten inte blir stor alls. Skulle kunna göra ett bildspel för er som är intresserade av att se. Och då har jag ju även tyglarna oftast i stora ringen men ibland behövs den lilla ringen då hon ofta kan bli väldigt het.
Sedan har jag ett kimblewick jag tänkt ha till uteritt om hon skulle visa sig vara VÄLDIGT pigg vilket hon brukar bli tillsammans med andra ibland men hon är inte invand med det bettet ännu och jag kommer inte använda det särskilt mycket då det ändå är ett skarpt bett, som är mildare än ett pelham. Men det känns mycket att ha i munnen, känner jag.

Jag vänjer alltid in La Venza med nya bett och hon är väldigt anti till nya bett ibland så jag brukar oftast ha bettet i munnen till att börja med och se vad hon tycker.

När jag rider på ett skarpt bett eller skarpare bett brukar hon fortfarande ha kvar samma bjudning som innan. Dock när vi tävlade på KM var hon seg och bjöd inte framåt pga andra skäl. Jag varierar bettet mycket i hoppningen också då jag inte har något speciellt bett som ska användas till något speciellt.




Mitt mylerbett, dock EJ samma mundel som min. La Venza gillar detta bett, det märker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0