tävlingen

Var ju med på KM kval 2 idag, vilket gick sådär.
Dagen var helt kaotisk.

Först gör jag i ordning LV väldigt stressigt och bär av ridandes. På vägen var det en översvämning pga alla snö och där var det även stora stenar ( små grus och 5-10 cm stenar.) och hon var lite jobbig där men det gick bra. Sedan efter ett tag kände jag att hon gick konstigt och vingligt som förut med den jobbiga muggen på frambenet. jag ringde mamma och tänkte rida hem men jag tänkte leda henne dit och se på plats eftersom vi snart var framme ändå.
.När vi kom fram kändes hon bara värre och värre nästan och jag kollade både uppsuttet och ledandes. Flera kom fram och Ingrid frågade om det inte var något i hovarna och det sa jag att det inte var.. Vi hittáde då en stor sten som satt och tryckte på strålen som säkert gjorde otroligt ont vilket var anledningen till varför hon gick konstigt. Red och kollade åter igen om det var något vilket det var. Eftersom det var nästan samma sympton pga muggen trodde jag ju att det var det. Stenen måste ha kommit ifrån översvämningen.
 Jag bestämde mig för att tävla och gick banan och lärde mig den ganska fort (eftersom hon var helt fräsch då.

När vi väl hoppade var hon inte lika taggad som alltid, vi har ju inte hoppat på några månader nu ordentligt och efter förra helgen var vi nog båda ganska osäkra men jag kände att jag verkligen skulle göra det då.
Annars gick rundan helt okej, känner dock att jag inte hinner med henne och att vi hoppar ibland i sista sekund. Bättre ändå än sist vi red, nu fick vi 36 poäng och vidare till KM final i maj, taggade!!
Red hem och sedan vidare tillbaka till ridskolan.

Fick i alla fall kommentarer att rundan var fin men att jag måste sikta på mitten av hindrerna och att vi ofta hamnar i tvek tyvärr men annars var det en bra runda. lycka till också ;-)

Gick bra ändå trots att dagen var som den var :) Film och bilder kommer troligtvis in.


SJÄLVKLART RIDER & TÄVLAR JAG BARA OM HON KÄNNS BRA. NU HAR HON KÄNTS BRA VÄLDIGT LÄNGE OCH HAR KONTROLLERAT HENNE FLERA GÅNGER OCH ÄVEN BETT ANDRA SE PÅ HENNE. HAR HAFT UTE VETERINÄR OCKSÅ FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN ANG HENNES MUGG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0