Ridpass

Oftast när jag rider brukar brukar det se ut så här!

Jag skrittar fram i 10 min, ut oftast och då har jag en plats jag rider till och tillbaka så vet jag att jag skrittat länge.
Jag arbetar sedan länge i skritten där jag ser till att jag har med henne. Mycket halter, böjningar och böjt spår. Jag ser helt enkelt till att hon lyssnar ordentligt på mig. När jag känner mig redo går jag över till trav, ibland tar det 5 min och ibland 30 minuter - man vet aldrig !
Skrittar med målet låg form.

När jag travar brukar jag travjobba mycket på böjt spår och ser till att hon går kvar och arbetar under sig och när hon gör det vill jag att hon söker sig nedåt och är avspänd.
Om hon någon dag är jättejobbig brukar jag ta galopp direkt efter skritt då det är vår bästa gångart! Då fångar jag upp henne och arbetar.
När jag är nöjd går jag över till trav, om hon då fånar sig eller fortfarande inte är mjuk går jag ner till skritt igen och börjar om.
Jag gör mycket skolor under mina ridpass, både i naturen och banan.

Sedan travar jag av och sedan skrittar ut 10 min eller leder.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej, jag söker en häst att rida i sommar och undrar om du kanske skulle behöva hjälp ? :)

2011-04-25 @ 13:13:04
URL: http://stellaobecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0