Dagens ridning

Idag hade vi städdag i stallet så vi fixade hela volten så nu går det äntligen att rida där igen! Fatta att jag inte ridit där på kanske ca 1 månad ordentligt om man säger så!
Hästen var väldigt vild, svarta faran nr 2 och miss dynamit 2.. helt enkelt!
Svarta faran nr 1 var också nere på volten, har hon kanske lärt La Venza hyss för att slippa arbetet? hehe.

Jag börjar tro att det borde vara något med tänderna för hon krånglar inte lika mycket när jag bytte till hackamore nämligen men samtidigt krävs det ju inte att hon lossnar i munnen då som det gör med bett.
Men nu jävlar ska det bli pli på oss helt enkelt.
Bilder kommer imorgon från passet, dock inte så bra bildkvalité men engagemanget känns viktigast just nu.

Så här jobbig har hon faktiskt inte riktigt varit, busfröet! Men jag älskar henne så otroligt mycket ändå såklart. Hon var väldigt orolig idag och bara knäpp, studsig och klängig. Vi båda hade nog en väldigt jobbig dag helt enkelt.

Detta är jag och biffen ifrån dagens pass, vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0