Dagens ridning

Gick hyfsat bra! Startade med att skritta runt lite på voltspår och sedan gick jag över till trav och galopparbetet. Eftersom hon var lite svår i traven ville jag hellre gå fram till galoppen innan och fixa till den fina formen och sedan varva ner i traven och få den fin och mjuk istället för att kämpa med traven när jag vet att det är bättre med galopp direkt för oss bådas skull.
Vi jobbade på, red med allroundsadel och dressyrtränset idag men jag testade nu idag rida med mitt nyköpta kimblewick jag tänkte ha vid uteritt eller bara någon gång ibland om hon biter sig fast eller så.
Hon gick som en klocka idag, jag behövde inte ge större hjälper som annars och hon hade respekt för mig och bettet idag.
Blev jättenöjd med henne idag och vi hann med väldigt mycket.
Jag höll på att byta galopp väldigt mycket och galopp i serpentiner osv. Sedan höll jag också på lite med skänkelvikningar i galopp.
Jag tog fram en bom och sockerbitar där vi tränade på tajta svängar och att komma bra på bommen och även att bara hoppa för skoj skull. Blev lite frihetsdressyr sedan också, eller vi klämmer ju oftast in det lite här och var.

Jag kapade också av hagen för att hon ej ska stå i leriga delen så det är helt torrt. Imorgon har jag hovslagare och utsläpp också kom jag på nu så det blir nog lite tömkörning skulle jag tro eller longering / frihetsdressyr.

Hon strejkade lite ibland när vi jobbade men annars är jag väldigt nöjd för dagen.


Tycker ni att det är bra när jag skriver mer detaljerat om ridpassen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp filmer när du rider och tävlar????

2011-04-07 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0