LV, Busigaste ponnyn i stan!

Emelie ringde mig och sa att La Venza hade stegrat nästan hela uteritten, inte kul ..
Aja, i söndags sa jag väl att jag önskade att hon var mycket busigare och piggare, Ja i måndags var hon väldigt het, småstegrade lite och var helt knasig och trodde då det kunde bero på att jag testade ett nytt 2 delat (ingen skillnad av det jag haft förut bara att detta var lite smalare.
Igår hade hon vila, idag bad jag Emelie inte ta nya bettet och hon är ändå helt knasig.
Ja man ångrar sina ord säger jag bara .. :(
Kommer bli väldigt mycket jobb, kanske gillar hon inte uteritter alls? Kanske vill helst visa upp sig på volten och hoppa och nöja mig att rida ut med andra?
Hon har varit problem att rida ut ensam , blivit lite värre dock men sedan har det inte varit minsta problem med Emelie och då började även jag rida ut lite ensam kortare med snodd som säkerhet men 1 gången var hon en helt annan häst och väldigt lugn och fin, 2 gången var hon ganska lugn men stegrade typ 2 gånger och sedan var det bra men nu antar jag att det inte går alls.
Hon kan ju ha varit med om mycket, vet inte vart hon varit och hon kan ju ha haft det hur jobbigt som helst och blivit lämnad mycket men jag vet inte, Jag & Emelie ska stenträna henne nu så hon blir en topponny :)
BUSPONNY !!

Imorgon ska jag i alla fall rida ut med Agneta, ska bli kul och då får vi väl galoppera av oss lite ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0