Gårdagens pass

Igår åkte jag direkt till stallet, bussen var försenad och jag var otroligt seg igår.
Kom väl dit runt tjugo över 4 och blev klar med mockning, mat och allt på en timme ..
Agneta glömde ha kvar grimman på henne i hagen = Jobbig att fånga så jag orkade inte jaga henne ute i leran så jag väntade tills insläpparen kom och tog in alla samtidigt så slapp jag :)
Red väl ca 18.00 vilket då redan var mörkt så jag satte på belysningen.
Hon var fullstädningt knäpp igår och då menar jag det.
Från att bruka vara lite småseg och lite tråkig ibland men ändå lyssna bra och bli fin till att vara het, stark och vilja stegra och hoppa som en 8 årigt sto.
Vet inte om det beror på att jag testade rida med mitt nya bett, ett tvådelat bett, dock lite smalare än det vi haft förut så jag vet inte om det är det men jag får väl testa rida med det igen för att kolla om det kanske var en konstig dag eller något med utrustningen.
Hon var alltså väldigt konstig och pigg och villa bara backa och tjura lite.
Red med snodden och hade den utspänd, testade spänna in lite och allt men ingen skillnad alls för igår skulle hon göra på sitt sätt och göra vad hon ville.
Men själv tycker jag bara det var kul, en pigg dam är hon trots allt :')
Juste, Corre red ju igår också på banan och hon var också lite småtrött på sin Gucci som inte ville göra som hon ville så då bytte vi hästar ett tag.
Har nog kommit fram till att man är bäst att rida sin egen häst som man känt länge men gucci var en mysig plutt :)
Igår hade jag nattfodringen och idag morgonfodringen, Mysigt ! Min mamma älskar att höra hästarna tugga på hö :)
Idag är jag stallfri, Lisa mockar och fixar åt mig och jag åt henne på fredag.
Imorgon rider Emelie LV, hoppas hon inte blir allderles för pigg och stegrar för mycket som energin hon hade igår hehe!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0