Igår + veckans planering


Igår kom jag till stallet tidigt, eller jag kom dit ca kl 8 alltså senare än vanligt.
Det är så mysigt att vara där på morgonen utan stress, på skoldagarna har man ju inte lika mycket tid.
Igår testade jag rida med Agnetas D-ringsbett i gummi vilket gick bättre än vad jag trodde och hon blev riktigt fin i slutet.
På höstlovet kommer det komma upp massa bilder och filmer på mig och LV.
Mamma hittade ett bett hemma, typ nytt så man undrar ju är jag köpt det? vem hade jag det på liksom? ingen att ha det på och det roligaste var ju att det var perfekt storlek till La Venza ! snyggt bett som jag ska testa idag :) det är ett bett strl 12,5 i guldfärg typ, inte mässing men det kanske kallas för det ändå? Mässing för mig är mörkare och lite äldre färg medans detta var fint ljust mot silverhållet. 2 delat, lite smalare men inte bridong.
Jag har ju några bridongbett också hemma, men ingen användning till plus att det är fel storlekar. Kanske borde sälja?
Sedan hittade Lina ett innetäcke som jag ska köpa av henne :) jättefint och jag vill ju ha ett lite tjockare nu än fleece plus att de just nu används mest när hon är blöt.
Igår var det en riktigt regnig dag, allting är blött så nu ser boxen ut som en tvättlina hehe.
På eftermiddagen kom Emelie, min medryttare och hoppade min lilla bebis :)
Gick jättebra, hon ramlade av en gång men det måste man ju ;)
Jag och Emelie ska få La Venza i toppform nu, muskler ska byggas och kondisen ska bli bra men jag känner redan skillnad sedan förut så det går framåt med allt.
Filmer kommer med hoppningen/ Markarbetet :)

Detta är en liten planering, kommer säkert ändras men detta är väl det jag tror just nu, kommer upp förändring annars.

Måndag:  Dressyr, ska testa nya bettet och ska nog rida på snodden idag igen som jag gjorde igår. Snodden är ju helt lös och gör ingen inverkan knappt mer än att få mig mer koncentrerad på mig själv och inte hennes form ett tag, då jag måste tänka på ytterhanden utan glapp nu så är den bra att ha där som lite hjälp utan att hon slänger upp huvudet i molnen och att jag måste koncentera mig på det. Då blir det pannkaka ..

Tisdag: VILA, mockhjälp :)
Onsdag: Emelie tar hand om LV, rider ut :)
Torsdag: Dressyr? galen uteritt med Corre kanske?
Fredag: Dressyr eller uteritt, kanske lite markarbete?
Lördag:  Uteritt med Hannie kanske?
Söndag: Hoppning :) & Longering eller tömkörning?

Jag vill ju variera mycket, hoppas snön inte kommer ännu så jag fortfarande kan rida ut, i Lördags när jag skulle skritta ut bara kände man när hovarna gled åt sidan, scary !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0