lite tidigare

Får bli lite tidigare idag i stallet, vet inte riktigt när jag ska dit.. Men idag står longering på schema.

När jag longerar kan jag klargöra att jag ibland använder lina, oftast i början men jag går inte alltid på voltspår, jag använder nämligen hela ridbanan så att det inte blir på samma plats hela tiden och jag vill inte ha det där att man bara går på samma runda spår som sliter på hästen.

När jag longerar använder jag mig av ett schabrak, töm/longeringsgjord, snodd, träns & lina.
Jag vill ha en enkel icke så åtsittande snodd bara för att hon ska arbeta korrekt och avslappnat vilket hon också gör. Jag fäster snodden från nacken, i  bettringarna och på sidan och inte mellan benen då jag anser att det istället blir mycket fusk och för mycket ner.

Hon arbetar ryggen väldigt bra och blir väldigt bärig i longeringen som ni ser.

Men på bilderna unders använder jag dock en läderinspänning vilket jag inte använder nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0