Tänkte berätta

Tänkte berätta lite hur det gick igår :)

Jag fixade allt i stallet, pysslade massor med La Venza (som var ett dammoln när hon togs in) tills hon blev ren och fin.
Fixade i ordning henne, idag blev det vit schabrak från bucas då jag inte orkade byta.

Sabina kom, skrittade fram och red. Allting gick faktiskt väldigt bra. Sabina berättade att hon fuskar väldigt mycket vilekt jag själv också vet.
Hon vill gärna kröka på naken och bara bita tag, det är just därför det varit problem med henne. Hon är spänd i nacken och vill inte ställas riktigt.
När hon kröker på nacken går hon på bogarna vilket är mycket slitsamt.
Det var verkligen superbra för Sabina kunde berätta på ett enkelt sätt hur jag skulle göra. Hon kände ganska direkt vad som var problemet. Blev lite tjafs och hon strätar emot men Sabina vann!
Hon ska inte få vinna, det är det som är jobbet just nu.
Man såg verkligen att Sabina var ute efter en riktig form och och det märktes mycket väl.
Många som rider La Venza samlar upp henne och tror att hon går bra, men det är verkligen inte så. Hon måste få med sig allt i arbetet och därför kunna bygga upp sig mer. Hon är en riktig liten fuskare!
Men jag ska i alla fall tänka på min ytterhand hela tiden så att jag har stödet kvar, samtidigt att hon inte glider ut med bogarna. Jag ska tänka på min yttersida hela tiden och vara mjuk med inner.
Sedan en till sak som jag ska tänka på är att rida innanför spår hela tiden nu, eftersom väggen får henne obalancerad och jag vill balansera upp henne utan hjälp. Arbetet kommer gå lättare om jag inte fuskar med en vägg desutom.

Jag är väldigt nöjd och glad över att Sabina hade tid :) Blir säkert fler gånger.
Bilder kommer ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0